CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
Előszó : A tanulóközpontú iskolaKlein Sándorp. 7-22.
I. rész : Reformpedagógiai irányzatokp. 23-276.
1. Dalton-terv Osli községbenp. 27-36.
2. Montessori reformpedagógiájap. 37-62.
A Montessori módszer és a Heltai Gáspár Iskolap. 41-42.
Bűvös mikroszkóp (beszélgetés Kokas Klárával Montessori Máriáról, a teljes figyelemről és még sok minden másról )Kokas Klárap. 43-62.
3. Waldorf-pedagógia háromféle nézetbenp. 63-96.
Élettan (Kulcsár Gábor írása a Waldorf-pedagógia szemléletéről )Kulcsár Gáborp. 67-71.
Akinek a Waldorf-pedagógia már egy kicsit kevés (beszélgetés Kiss Virág tanárnővel )Kiss Virágp. 72-84.
Waldorf-pedagógia Vekerdy Tamás szemszögébőlVekerdy Tamásp. 85-96.
4. Freinet Dunaújvárosbanp. 97-106.
A tanítás szabadságaMarkóthné Teket Évap. 107-110.
5. A Jéna-terv Perbálonp. 111-120.
6. Werkstatt Pécsettp. 121-128.
7. Személyközpontú megközelítésp. 129-276.
Az iskolapszichológus naplója (a 2009/2010-es tanév a Rogers Személyközpontú Iskolában )Gádor Annap. 132-158.humanisztikus megközelítés
Mit szólsz hozzá, Carl? (A tatai Színes Iskola ürügyén )Elekes Mihályp. 159-206.
Rogers személyközpontú középiskolaSuhajda Éva Virág, Laczkó Viktória, Csizmazia Katalinp. 207-252.
Humanisztikus Kooperatív TanulásBenda Józsefp. 253-276.
II. rész : Alternatív iskolákp. 277-446.
9. Tüskevárp. 283-292.
10. Integrációs törekvések a DKKI Darányi tagiskolájában (Útkereső játék kalandoroknak )Radics Józsefp. 293-304.
11. Gyermekek Házap. 305-314.
12. Kék Madárp. 315-322.
13. Kontyfa-iskolap. 323-334.
14. Palánta Iskolap. 335-342.
15. Helyreállító szemlélet és integrált nevelés (a budapesti Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskolábanp. 343-349.
Együtt - működés (integráció és képesség-kibontakoztatás az iskolábanp. 350-356.
16. Komplex Instrukciós Program HejőkeresztúronKovácsné dr. Nagy Emesep. 357-366.
17. Alternatív Közgazdaság? Gimnázium (AKG )p. 367-382.
18. Zöld KakasBraun József, Kerényi Máriap. 383-422.
19. Pedagógiai innovációk a Lauder-iskolábanösszeáll. Szeszler Annap. 423-434.
20. Tehetséges fiatalok személyre szabón képzése a Mathias Corvinus CollegiumbanSzalai Zoltánp. 435-446.
III. Alternatív témák, programokp. 447-596.
Tanulóközpontú angoltanításSimonfalvi Lászlóp. 451-476.
22. Élményközpontú matematikatanulás (Fenyvesi Kristóf és Szabó Ildikó ) (játékos innovációk - innovatív játékok az iskolában, a szabadban és a kiállítótérben : ÉlményMűhely Mozgalom )p. 477-485.
23. Zenevarázslat (beszélgetések Kokas Klárával )Kokas Klárap. 487-506.
24. Az ANK Martyn Ferenc Művészeti Szabadiskola művészetoktatási programjárólLantos Ferencp. 509-532.
25. Drámapedagógia (a színházi nevelés módszertana a szentesi Horváth MihályGimnázium irodalmi-drámai tagozatán )Szurmik Zoltánp. 533-552.
26. Személyközpontú megközelítés a rajztanításban és a tanárképzésbenFarkas Olgap. 553-572.
27. Multimédia az iskolában (digitális kreativitás, játék és innováció )Fenyvesi Kristófp. 573-586.
28. „Dobbantó"-val a szakképzésbe (a személyre szabott pedagógia gyakorlati megvalósulása a szakképzésben, a lemorzsolódás visszaszorítása érdekében )Schmitsek Szilviap. 587-597.
IV. Alternatív tanárok, igazgatókp. 597-661.
29. Két tanárnő a Pitypang utcai iskolábólp. 601-610.
30. Winkler Márta és az anyanyelv tanulásap. 611-612.
Harcos forradalmár és szolid tanárnő (Balla István beszélgetése Winkler Mártával )Balla Istvánp. 613-618.
Anyanyelv/fogalmazásWinkler Mártap. 618-628.
31. Beszélgetés Pethőné Nagy Csillával (irodalomról, Tankcsapdáról, szívről és tudatról )p. 629-642.
32. Iskolavezetés 20 év gyakorlatábanBarlai Róbertnép. 643-660.